SEO nociv, mai este o „armă letală” în lupta pentru optimizare SEO?

Articol-ul "SEO nociv, mai este o „armă letală” în lupta pentru optimizare SEO?", a fost publicat în data de . Autor:

SEO nociv, mai este o „armă letală” în lupta pentru optimizare SEO? Rămânerea în vârful scării clasamentului e destul de grea. Concurența e inevitabilă.

Cum trebuie să abordați un SEO nociv

Sau cel puțin acesta este cazul dacă se joacă după reguli. Rivalii dvs. sunt disperați? Pot încerca să vă arunce de pe scara clasamentului apelând la un SEO nociv.

SEO nociv se referă la tehnici manipulative care vizează scăderea clasamentelor unui website. Are toate formele și dimensiunile, dar obiectivul este întotdeauna același.

Să-l facă pe Google să creadă că dvs. sunteți cel care încalcă regulile și nu țineți cont de sfaturi. Motorul de căutare este suficient de inteligent pentru a recunoaște din timp astfel de încercări? Vă va proteja de rivalii care încalcă regulile?

Să aruncăm o privire asupra celor mai populare practici de SEO nociv. Să verificăm cum tratează algoritmii Google astfel de probleme. Mai mult, vom împărtăși pe acest blog sfaturi despre cum să reacționați la fiecare tip de atac.

Vedem și ce acțiuni trebuie întreprinse pentru a fi în siguranță.

Abordarea link-urilor spammy îndreptate către website-ul dvs.

Ori de câte ori apare subiectul metodelor de SEO nociv, discuția este în jurul backlink-urilor spammy. Concurentul creează legături din așa-numitele „ferme de legături” sau PBN-uri către website-ul dvs. Speranța este ca Penguin să vă dea jos. Funcționează cu adevărat?

Mulți specialiști în SEO cred că da. Trebuie doar să creați link building spammy. Folosiți ancora „corectă”. Google sancționează website-urile pentru că au folosit text de ancoră.

Se potrivește exact cu cuvântul cheie pe care doresc să îl claseze. Concurenții pot construi în mod deliberat mii de astfel de link-uri către website-ul dvs.

„Bombardarea” unui website cu backlink-uri pentru adulți este o altă abordare populară. În trecut, astfel de atacuri au fost de fapt destul de reușite. Un website despre SEO WordPress a fost atacat de mii de legături cu text de ancoră „filme porno”.

Rezultatul a fost devastator: în doar 10 zile website-ul și-a pierdut primul loc în top. Într-un final, a ajuns dincolo de locul 50 pentru majoritatea cuvintelor cheie vizate.

Mai târziu, WP Bacon a raportat că a reușit să iasă din dizgrația Google, dezavuând orice link rău. Multe articole încep să vă spună în detaliu cum să observați un flux de legături proaste. Și cum să le dezavuați.

Orice instrument de verificare a backlink-ului vă poate ajuta să descoperiți link-uri greșite. Puteți obține servicii plătite sau pur și simplu utilizați GSC. Este ușor disponibil, dar vă poate lipsi de unele date.

Mai departe, puteți utiliza instrumentul Google Disavow.

Dezavuarea a fost efectivă în 2014. Încă este necesar un apel la acțiune pentru dezavuarea legăturilor în 2020? Pentru a răspunde la această întrebare, să vedem cum au evoluat algoritmii Google.

Ce spune Google despre atacurile de backlink spammy

Poziția Google asupra atacurilor de backlink spammy a trecut printr-o evoluție. Într-o vreme, Google declara că „un concurent nu poate face nimic care să dăuneze clasamentului dvs”.

După aceea, reprezentanții au repetat că lucrează din greu. Algoritmii Google trebuiau să fie rezistenți la atacurile de SEO nociv. Concluzia este că reușita cu astfel de încercări este dificilă, dar nu imposibilă.

În 2014, cu reticență, Google a recunoscut că algoritmii nu erau încă perfecți.

După cinci ani, aceștia par să fie mult mai încrezători în capacitățile Google. Se preciza că algoritmii pot proteja website-urile de atacuri SEO novice.

Se susținea că din sutele de cazuri de SEO nociv, niciuna nu a fost de fapt un SEO nociv.

În ultimii cinci ani, Penguin a devenit o activitate în timp real. Asta înseamnă că Google este în continuă „vânătoare” a legăturilor rele.

În plus, Google poate distinge link-uri rele, deoarece distinge între diferite comunități de link-uri. În mod normal, website-urile spam se conectează între ele și cu website-uri „bune”.

Dar website-urile „bune” nu se conectează la cele spam. Website-urile rele se izolează, Google ignorând legăturile provenite de la aceste website-uri.

Google poate discerne între backlink-urile rele construite și cele create de concurenți. Un website are o istorie lungă de construire a legăturilor manipulative? Google va observa. Dacă un website este „bombardat” cu link-uri proaste, Google va acuza website-ul și nu concurenții.

Deci, să răspundem în cele din urmă la întrebarea pe care am ridicat-o mai devreme. Este necesară dezavuarea backlink-urilor în 2020? Mai este posibil să „lovești” cu succes un website cu atacuri de link-uri spammy?

Să dezavuezi sau să nu dezavuezi modele de SEO nociv

Să începem cu poziția oficială a Google în această privință. În prezent, motorul de căutare descurajează utilizarea activă a instrumentului Disavow.

Nu e nevoie să dezavuați de fiecare dată când vedeți un link rău îndreptat către website-ul dvs. Instrumentul trebuie utilizat numai dacă știți sigur că link-urile sunt spam. Sunteți cel responsabil de construirea lor.

Google ar trebui să se prindă de restul situației.

În același timp, forumurile de oferte servicii SEO sunt încă pline de dezbateri. Oamenii susțin că și-au pierdut clasamentul din cauza unui atac de legătură spammy. Aceștia solicită sfaturi.

Uneori, colegii de forum ar sugera să vă păstrați calmul și să vă bazați pe algoritmii Google. Verificați dacă un website trimite semnale greșite către Google din alte motive. Alții vă sfătuiesc să dezavuați link-urile rele.

Așadar, a dezavua sau a nu dezavua? Google susține că dezavuarea este învechită în majoritatea cazurilor. Nu va dăuna website-ului dvs. în niciun fel. Tot ceea ce pierdeți este un timp al dumneavoastră.

Credeți că modelele dvs. de legături din trecut ar putea să vă dăuneze? În acest caz, dezavuați. Nu există nicio modalitate în care motorul de căutare vă poate asocia cu practici manipulative? Câteva backlink-uri de pe website-uri pentru adulți vă dau bătăi de cap? Le puteți dezavua.

Uneori, întreprinderea oricărei acțiuni este de preferat. Cel puțin veți putea raporta că profilul de backlink al website-ului e fără link-uri pentru adulți

Păziți-vă cele mai prețioase link-uri din calea unor metode de SEO nociv

Pe lângă construirea de link-uri spammy, există o altă practică de care trebuie să fiți conștienți. Nu este un lucru așa grav, dar vrem să vă prevenim. Ne referim aici la practica de a fi „jefuit” de cele mai bune backlink-uri.

Concurenții dvs. pot lua legătura cu proprietarul website-ului unde aveți un backlink. Se vor recomanda ca fiind dvs.  și vor cere să elimine link-ul. Fie pentru că nu mai este nevoie de el sau nu se încadrează în noile strategii de marketing.

Concurenții dvs. pot încerca să înlocuiască un backlink de pe website-ul dvs. cu unul către propriul website. Vor încerca să ofere ceva de valoare website-ului donator. În cele mai multe cazuri, proprietarii de website-uri ar ignora astfel de solicitări.

Cu toate acestea, uneori, concurenții dvs. pot avea noroc.

Oricum, nu v-ar plăcea să știți dacă ați pierdut unul dintre cele mai prețioase link-uri? Instrumentul de monitorizare a backlink-ului vă poate ajuta. Încărcați o listă cu cele mai bune backlink-uri iar instrumentul le va supraveghea.

Verificați starea link-urilor în mod regulat. Asigurați-vă că nu au fost eliminate. Configurați platforma pentru a obține rapoarte săptămânale.

Conținutul furat vă poate dăuna clasamentului

Construirea de link-uri spam este cea mai populară tactică negativă SEO. Există și alte modalități prin care concurenții vă pot răni website-ul. Este posibil să vedeți clasamentele scăzute, deoarece cineva v-a furat conținutul.

Această tehnică este destul de greu de realizat și iată de ce.

Cineva copiază pur și simplu conținutul dvs., pretinzând că sunt creatorii. Nu ar păcăli Google și nu va avea un impact asupra clasamentului dvs.

Google își „amintește” ce website a publicat mai întâi o bucată de conținut. Va ști dacă website-ul dvs. oferă conținut original sau copiat. Paginile cu conținut furat nu vor fi niciodată căutate pentru cuvintele cheie țintă. Pot să nu fie indexate deloc.

Pentru a face rău clasamentului, concurenții vor trebui să fure texte nou create înainte să fie indexate. Să le publice și să facă Google să indice prima versiune a acestora.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, website-ul lor ar trebui să fie mai autoritar. Fiind destul de greu de executat, astfel de atacuri se întâmplă din când în când. Mai ales în industrii extrem de competitive și oarecum obscure.

Se întâmplă să publicați un nou conținut. Găsiți clasamentul ridicat al concurentului cu ajutorul conținutul pe care dvs. l-ați creat.

Mergeți după hoții de conținut

Să vedem ce ar trebui făcut pentru a atenua consecințele unor astfel de atacuri. În primul rând, va trebui să vă dați seama că aveți un conținut copiat. Rulați un website mic? Probabil veți vedea că ceea ce ați publicat nu va atrage atenția așteptată.

În acest caz, puteți verifica manual dacă pagina a fost furată, folosind Copyscape.

Pentru website-urile mai mari, puteți să folosiți un instrument de monitorizare ca Awario. Configurați alerte pentru potrivirile exacte ale pieselor dvs. de conținut publicate pe Internet.

Ați descoperit că aveți un conținut furat? Acesta se clasează mai bine decât pe propria pagină? Iată cum puteți rezolva problema.

În primul rând, încercați să contactați proprietarul website-ului. Îi puteți cere să înlăture copiile furate de pe website-ul lui. Nu există nicio modalitate de a lua legătura cu proprietarul website-ului? Negocierile nu produc rezultate? Puteți face puține lucruri.

Acesta este motivul pentru care prevenirea este mai bună decât vindecarea. Vă recomandăm cu tărie să luați măsuri care să vă protejeze website-ul. În acest fel, concurenții nu vor putea pune mâna pe conținutul dvs.

Aveți o mulțime de opțiuni aici. Puteți începe prin modificarea codului website-ului dvs. prin dezactivarea RSS. Limitați accesul la sitemap-ul XML pentru roboți. Nu puneți sitemap-ul XML în fișierul robot.txt.

În schimb, trimiteți-l direct la Google prin Search Console. Puteți încerca propriul instrument de la Google, denumit reCAPTCHA Enterprise (încă în Beta).

Puteți investi și în soluții mai avansate plătite precum Cloudflare Bot Management.

Dacă website-ul dvs. rulează pe WordPress, puteți obține unul dintre plugin-urile de securitate. De exemplu, Wordfence sau Blackhole pentru Bad Bot.

Uneori, conținutul furat este doar conținut furat

Odată ce vă protejați website-ul, nu ar trebui să vă faceți griji dacă cineva vă fură conținutul. Dar înainte de a trece la următoarele tactici de SEO nociv, clarificăm încă un aspect.

Conținutul furat nu este neapărat egal cu atacuri de SEO nociv. Practicienii de black hat vă pot prelua conținutul. Îl pot modifica puțin, adaugă o mulțime de link-uri spammy și îl publică.

Vor avea nevoie de conținut pentru a fi publicat și nu îl vor crea singuri.

Copyscape va semnaliza astfel de website-uri. Utilizatorii se simt adesea îngrijorați de astfel de pagini duplicate. Ar putea clasifica anumite fragmente aleatorii de text. Puteți copia o propoziție din textul dvs. și să îl căutați pe Google.

Veți vedea website-ul care v-a furat conținutul în SERP, chiar sub propriul website. Deși neplăcute, astfel de cazuri nu ar trebui să vă îngrijoreze cu adevărat.

Google tratează fragmentele de text ca fiind un nonsens și le clasează diferit de cuvintele cheie „normale”. În general, acest tip de conținut copiat nu va dăuna website-ului dvs. Aceste pagini nu vă vor întrece niciodată.

Nu ar trebui să se claseze cu adevărat pentru cuvintele cheie țintă.

Ce puteți face este să anunțați proprietarul website-ului dacă acesta a fost atacat. De asemenea, puteți raporta pagina plină de link-uri spammy către Google. Astfel, aceasta o să fie dezindexată.

Păstrați bot-ul rău intenționat încolțit

Acum, să revenim la pericolele legate de bot-uri rău intenționate. Blocarea unor astfel de roboți de la accesarea website-ului vă poate salva conținutul.

Această măsură preventivă vă poate proteja de asemenea practici de SEO nociv. De exemplu, frauda de click. Să aruncăm o privire asupra fiecărei tehnici, îndeaproape.

Frauda de click este atunci când concurenții vor folosi roboți pentru a vă strica rata CTR. Roboții aleg pagina în SERP și o lasă repede pentru a verifica alte rezultate ale căutării.

Google va crede că utilizatorii nu vor găsi pagina dvs. utilă și veți pierde.

Tehnica este destul de controversată. În primul rând, Google nu admite clasificări ale impactului CTR. În al doilea rând, este destul de bun în detectarea traficului de botnet. Cu toate acestea, experimentele din viața reală dovedesc că o astfel de tehnică poate funcționa.

Protejarea website-ului dvs. împotriva roboților răuvoitori

Crawling-ul puternic este o practică de a trage cu forță website-ul de mulți roboți. Astfel, se crește încărcarea pe server. Se duce la o viteză mai mică de încărcare. În cel mai rău caz, poate duce chiar la un crash al website-ului.

În ultimul caz, Google bot nu va putea să vă acceseze website-ul. Veți avea bugetul de crawl pierdut. Dacă aceste cazuri persistă, puteți chiar să cădeți din indexul Google.

Subliniem încă o dată necesitatea protejării website-ului dvs. împotriva roboților răuvoitori. Plugin-urile WordPress plătite și protecția Cloudflare sunt recomandate pentru protecție.

Toate acestea vor funcționa și aici. În general, toate soluțiile de protecție împotriva bot-urilor vă vor proteja de tot felul de bot-uri rele. Inclusiv de cele avansate care imită comportamentul uman.

Nu vă bazați doar pe algoritmii Google care ar trebui să oprească traficul automat. Cei implicați în SEO black hat continuă să caute noi moduri de a fenta Google.

Adăugați un strat suplimentar de protecție website-ului pentru a vă simți în siguranță.

Creați un website protejat în fața unor atacuri

Urmează ultimul motiv pentru care securitatea website-ului ar trebui să fie prima dvs. prioritate. Roboții rău intenționați vă pot ataca website-ul. Problemele cele mai devastatoare pot apărea dacă sunteți piratați.

Atâta timp cât concurenții dvs. nu au acces la website, mâinile lor sunt legate. Odată ce găsesc o breșă în protecția website-ului dvs., pot să abuzeze în multe moduri.

Să aruncăm o privire asupra celor mai populare practici de acest fel.

Puneți-vă website-ul pe radarul Panda sau în afara atenției Google

Concurenții dvs. vor câștiga controlul deplin asupra website-ului, scenariile fiind următoarele. Modul mai neclar de a vă răni ar fi să vă schimbe conținutul pentru a-l face să pară spammy.

În acest fel, puteți fi lovit de algoritmul Panda. Această abordare funcționează bine pentru website-urile mai mari. Este mai greu pentru un proprietar să observe că unele pagini s-au transformat în „gunoaie”.

Acestea nu pot fi citite, având multe link-uri spammy. Website-urile mici au șanse mai mari de a detecta și repara modificările. Înainte de a se ajunge prea târziu.

Totuși, micii proprietari de website-uri nu trebuie să se simtă ușurați. Hackerii pot fi mai ciudați și pot ascunde câteva link-uri în codul website-ului dvs. Astfel, le puteți localiza cu ușurință.

Între timp, Google va observa cu siguranță aceste link-uri.

Un alt truc este modificarea fișierului robots.txt, astfel încât să interzică Google să vă acceseze website-ul. Nu va putea să vă dezindexeze. Cu siguranță veți observa acest tip de atac. Din păcate, nu vă va putea recăpăta clasamentul peste noapte.

Doriți să aflați diferite moduri prin care vă puteți proteja website-ul împotriva hackerilor? Permiteți-ne să descriem mai întâi câteva scenarii. Când un website atacat nu este neapărat un semn al unui atac SEO nociv?

Vă aduceți aminte cum SEO black hat vă poate fura conținutul de dragul furtului? Ei bine, ei pot la fel de bine să vă pirateze website-ul. Și să-l folosească pentru a-și îmbunătăți propriile website-uri.

A cădea victimă hackerilor black hat într-un SEO nociv

Aici, încă o dată, există câteva scenarii. Hackerii ar putea transforma website-ul dvs. într-un donator de backlink de calitate scăzută. Completează paginile cu zeci de link-uri spammy la proiectele hackerilor.

Vedeți că website-ul dvs. a primit pagini noi pe subiecte care nu au legătură cu nișa de afaceri? Acele pagini prezintă conținut scăzut/furat/generat de mașini? Să știți că website-ul dvs. a fost atacat de hackeri.

Schimbați-vă imediat datele de autentificare și scăpați de paginile spammy.

Aveți website-uri cu adevărat autoritare? Black-hatter-ul îl poate utiliza pentru a transmite link-uri către propriul website. Iată cum funcționează:

  1. la fel ca în scenariul precedent, aceștia piratează website-ul dvs. Creează o pagină sau o mulțime de pagini legate de nișa lor. Calitatea conținutului poate fi mai bună în acest caz;
  2. în continuare, creează link-uri către această pagină. Link-urile ar fi adesea spammy. Vor face ca paginile să se clasifice pentru cuvintele cheie țintă;
  3. în cele din urmă, ar redirecționa pagina/paginile pe care le-au creat pe website-ul propriu.

Black-hatter-ul vă poate ataca website-ul fără intenția de a afecta clasamentul. Acțiunile lor ar putea totuși să semnalizeze algoritmii Google. Vă vor trage în jos.

Pentru a preveni acest lucru, construiți o protecție imbatabilă împotriva hackerilor.

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să vă păstrați CMS-ul la zi. Versiunile mai vechi pot avea vulnerabilități pe care hackerii le pot folosi. Regula parolelor puternice se aplică și aici.

Activarea unei verificări în doi pași cu Google Authenticator Plugin este, de asemenea, o idee bună. Puteți utiliza plugin-uri de securitate pentru a crea un zid de securitate cu adevărat de nepătruns.

Fiți atenți la listarea GMB

Acest punct este de interes pentru întreprinderile locale care încearcă să se clasifice în căutarea locală. Dacă nu este cazul dvs., mergeți mai departe și omiteți această parte.

Conduceți o afacere locală precum o cafenea sau o florărie? Ar fi trebuit să creezi un profil Google My Business pentru clasare în căutarea locală.

Semnalele Google My Business (GMB) sunt în prezent factorul cel mai important. Afectează clasamentul dvs. în pachetul/căutarea locală. Profilul dvs. de afaceri să fie completat cu informații precise și să prezinte recenzii pozitive ale clienților.

În schimb, concurenții dvs. pot fi dornici să vă modifice datele GMB și să adauge recenzii negative false. Poate avea impact atât asupra reputației companiei, cât și a clasamentelor locale.

Tactici de SEO nociv care afectează contul Google My Business

În trecut au existat cazuri în care concurenții modificau numele companiei, numărul de telefon și adresa. Sugerau chiar propria versiune a programului de lucru.

Odată ce Google a permis noilor companii să indice data de deschidere, au existat foarte multe abuzuri.

Google încearcă în mod constant să îngreuneze infractorii să facă rău întreprinderilor locale. Procedura de editare a fost actualizată. Acum va trebui să trimiteți câteva dovezi foto pentru ca modificările GMB să fie verificate.

În același timp, concurenții vă pot ruina în continuare reputația afacerii. Pot afecta clasamentul, publicând zeci de recenzii negative false. Desigur, Google are linii directoare clare pentru recenziile GMB.

Conținutul fals și defăimător este strict interzis.

Ce puteți face este să fiți atenți la recenziile false. Odată identificate, semnalizați-le către Google. În mod ideal, mai multe persoane ar trebui să raporteze recenzia falsă. Astfel, aceasta o să fie eliminată cât mai repede.

Între timp, o bună măsură este să răspundeți la astfel de recenzii. Arătați-le clienților dvs. cum combateți cu argumente solide toate acuzațiile nefondate.

Recomandarea către toți utilizatorii GMB este de a verifica zilnic căsuța de e-mail pentru alerte. Verificați în mod regulat profilul în sine. Uneori nu veți primi notificări prin e-mail.

Concluzie

Gândul de a pierde tot ceea ce ați obținut de-a lungul anilor din cauza unui atac SEO nociv este îngrozitor. Din păcate, mereu vor fi căutători de câștig ușor care încearcă să vă tragă în jos.

Vor folosi toate mijloacele murdare posibile.

Vestea bună este că Google își îmbunătățește constant algoritmii, fiind tot mai rezistenți la manipulări. În afară de asta, puteți face multe pentru a nu vă lăsa afectat de concurenți.

Un website rezistent la atacuri, cu o protecție puternică, va face cu adevărat diferența.

E posibil să nu fiți niciodată nevoiți să faceți față atacurilor de SEO nociv. Asta le dorim sincer tuturor cititorilor noștri. Competitorii dvs. au încercat vreodată să vă atace cu practici de SEO nociv?

Împărtășiți-vă experiența în secțiunea de comentarii. Ne-ar plăcea să știm ce tactici de SEO nociv ați întâlnit și cum le-ați rezolvat.

Lasă un comentariu