Poate că ați observat-o pentru prima dată în WordPress, când administratorul a început setările cerând un link către o politică de confidențialitate. Poate că urmăriți știrile și trecerea la GDPR. Sau poate doar ați vorbit cu colegii.
Indiferent – este probabil momentul să includeți o politică de confidențialitate în proiectele website-ului.
Dar cu atâta legalitate, de unde începi? Ce este o politică de confidențialitate? Cum scrii una?
Aici, avem ajutor! Întrucât nu suntem avocați, este întotdeauna o idee bună să-ți consultați avocatul pentru politica website-ului. Mai ales, dacă se complică în vreun fel.
Vestea bună este că nu e necesar ca să fie complexă pentru toată lumea. Puteți avea destul de rapid o politică de confidențialitate pe website-ul dvs. care acoperă cele mai frecvente probleme.
Ce este o politică de confidențialitate?
Să începem cu ce este o politică de confidențialitate.
Este un document, de obicei o pagină, pe website-ul dvs. care explică utilizatorilor ce informații colectați despre ei atunci când vă vizitează website-ul și ce faceți cu aceste informații. Aceasta poate include orice, de la utilizarea cookie-urilor până la urmărirea elementelor pentru publicitate.
Majoritatea website-urilor creează o politică de confidențialitate pentru a oferi transparență utilizatorilor sau pentru că există legi/ legislații care o impun în funcție de locație sau de tipul companiei.
O politică de confidențialitate solidă include câteva elemente cheie:
- observații despre ce informații sunt colectate;
- opțiunea pentru utilizatori să accepte sau nu această colecție de date sau să schimbe preferințele;
- acces pentru utilizatori să vadă ce date au fost colectate;
- securitatea care detaliază modul în care informațiile sunt stocate;
- redresează astfel încât să știi pe cine să contactezi cu probleme sau întrebări.
Website-ul dvs. are nevoie de o politică?
Pentru un blog sau website-uri fără publicitate, răspunsul ar putea fi nu. Însă minutul în care intri în oferte mai complexe, publicitate, schimburi de bani sau date – politica de confidențialitate începe să conteze mai mult.
Poate fi solicitată chiar și de companiile cu care lucrați (platforma AdSense Google o cere) și un website de încredere poate ajuta la creșterea clasamentului motoarelor de căutare. De ce să nu folosiți această oportunitate?
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) este cel mai notabil set de orientări și cerințe pentru datele și informațiile website-ului. Această legislație din UE necesită o politică de confidențialitate și chiar are o listă de verificare a conformității.
Această legislație impune ca o politică de confidențialitate să includă următoarele:
- ce informații personale colectați pe website;
- cum colectați aceste date;
- modul în care utilizați datele;
- cum păstrați informațiile în siguranță;
- dacă împărtășiți informații personale cu terți;
- dacă un utilizator poate controla utilizarea sau partajarea datelor sale pe website-ul dvs.
Puteți utiliza aceste recomandări GDPR pentru o politică de confidențialitate pentru orice website din orice țară.
Cum se scrie o Politică de confidențialitate
Deci, acum când simțiți nevoia să aveți o politică clară, cum o faceți ?
Începeți cu o înțelegere a legilor sau a legislației care afectează website-ul dvs. Acestea pot fi în funcție de locație sau specifice industriei de activitate – cerințele pot și trebuie să modifice politica de confidențialitate.
Asigurați-vă că scrieți politica într-un mod care poate fi citit efectiv. Evitați jargonul și prea mult limbajul juridic.
Apoi, gândiți-vă la informațiile de pe website-ul dvs. Cum vă conectați cu utilizatorii și ce informații cereți sau colectați? Aceasta poate include orice, de la nume și adrese de e-mail care sunt folosite pentru a vă conecta la website sau adresa IP (data și ora) de la care vă accesează website-ul.
Chiar dacă colectați aceste informații prin intermediul unui software terț, este important să rețineți cele menționate. Apoi, gândiți-vă dacă colectarea informațiilor este necesară. S-ar putea să descoperiți că puteți eficientiza unele procese aici sau puteți solicita date mai puțin personale.
Secțiunile sunt importante
Apoi o puteți descompune în secțiuni care se referă la cum și la ce colectați și cum utilizați datele colectate.
Asigurați-vă că scrieți politica într-un mod care poate fi citit efectiv. Evitați jargonul și prea mult limbaj juridic care poate confunda vizitatorii website-ului sau pot face ca politica să fie ineficientă, deoarece nu este înțeleasă.
Luați în considerare utilizarea formatării în stilul listelor de verificare, care vă poate facilita citirea și digerarea informațiilor. Deși, majoritatea website-urilor folosesc paragrafe de informații voluminoase. Acest lucru nu este întotdeauna necesar.
Împărțiți copiile în anteturi care se referă la domeniile cheie ale confidențialității și culegerii de date. Puteți utiliza chiar și bulinele de la „Ce este o politică de confidențialitate?” discutate în secțiunea de mai sus.
În cele din urmă, este important să furnizați informații de contact sau un link către pagina dvs. de contact. Utilizatorii ar trebui să poată pune întrebări despre politică în cazul în care apar. Nu faceți acest lucru prea dificil.
Generatoare de politică de confidențialitate
De ce să porniți de la zero unde există o mulțime de instrumente disponibile pentru a vă ajuta să creați o politică de confidențialitate. Iată câteva care funcționează bine și nu vă vor costa nimic. (Deși poate doriți să-l consultați pe avocatul dvs.).
PrivacyPolicies.com – Generator gratuit de politici. Selectați elementul pentru care aveți nevoie de o politică (website sau aplicație) și adăugați informații într-un ghid pas cu pas. Rețineți că există o taxă mică pentru companii. Generarea individuală a politicii de confidențialitate este gratuită.
Privacy Policy Generator. Website-ul are o politică pregătită la care puteți adăuga propriile informații. Completați formularul și chiar îl va face pentru dvs.
Better Business Bureau Sample Privacy Policy. Pentru proprietarii de website-uri din Statele Unite, BBB are aceeași politică pe care o puteți copia și utiliza.
Concluzie
O politică de confidențialitate de bază este o idee bună. Nu știți niciodată cine ar putea accesa website-ul dvs. și o mică transparență nu a rănit pe nimeni. De asemenea, poate fi un exercițiu distractiv să vedeți cât de mulți dintre vizitatori le pasă de aceste informații, aruncând o privire la analize.
Dacă încă nu aveți o politică de acest gen, este probabil momentul potrivit să o adăugați pe lista de activități. (Și nu uitați să vă conectați la aceasta în subsolul website-ului dvs.)
O politică nu este un subiect de Google Trends. Reflectă unele elemente în siguranța datelor în online. Dacă doriți să implementați o asemenea adaptare website-ului dvs. puteți să completați formularul nostru de contact pus la dispoziție.
Deasemenea puteți vedea ce alte oferte de servicii SEO oferim. Dacă dvs. aveți o necesitate/problemă SEO există o mare probabilitate ca soluția să fie în experiența noastră.