Design, cum evitați periclitarea optimizării SEO pe perioada reproiectării. Pentru ca afacerea să crească, website-ul trebuie să fie ușor de utilizat.
Abordarea unui design eficient este crucială pentru o afacere
Motivele pot varia. Poate că design-ul website-ului dvs. poartă vizitatorii într-o lume demult apusă. Ați decis să îi dați în sfârșit un aspect nou și fresh. Poate tocmai ați început să primiți mai mult trafic pe website-ul unui startup.
V-ați dat seama că nu vă ajută prea bine din cauza UX-ului sărăcăcios. S-ar putea ca obiectivele dvs. de marketing să se fi schimbat. Acum trebuie să reglați design-ul și conținutul website-ului dvs. pentru a comunica mai bine.
În funcție de problemele pe care trebuie să le rezolvați, puteți alege din mai multe variante. Rulați un test A/B și implementați modificările pe rând. O altă variantă este să reînnoiți totul, dintr-o singură mișcare.
În orice caz, scopul final ar fi să creați un website cu aspect plăcut, având în vedere nevoile clienților. Cu toate acestea, website-ul dvs. cu optimizare SEO va fi afectat.
În acest articol de pe blog, vom parcurge etapele majore ale reproiectării website-ului. Vom lua în considerare implicațiile SEO ale fiecărei modificări pe care o puteți face pe parcurs.
Veți putea parcurge redresarea fără a afecta optimizarea SEO.
Alegerea abordării de tip cut-and-try
Lansarea unui reproiectări a unui design nu înseamnă neapărat schimbarea a zeci de lucruri dintr-o dată. Obiectivul dvs. este să vă adaptați website-ul la nevoile utilizatorilor? Doriți să stimulați conversiile?
Designerii UX recomandă începerea unei reproiectări cu testarea A/B. Așadar, să zicem că vă simțiți dornic să lansați primele teste. Iată ce trebuie să luați în considerare în ceea ce privește SEO, în funcție de metoda de testare aleasă.
Rularea unui test A/B pe o singură adresă URL
Dacă modificările pe care le doriți sunt minore, ar fi mai bine să încercați mai multe versiuni de test. Folosiți aceeași adresă URL. Atunci când o pagină este încărcată, unii utilizatori văd versiunea implicită. Pentru alții, un javascript este injectat, modificând pagina „din zbor” în browserele lor.
Această tehnică se numește manipularea DOM.
Utilizarea acestei metode nu ar trebui să afecteze SEO organic de niciun fel. Google va înțelege că executați un test și acest lucru este încurajat. Testele sunt menite să ajute website-urile să servească mai bine utilizatorilor finali.
Astfel, folosind un instrument special de testare, puteți crea mai multe variante de pagină. Permiteți utilizatorilor să aleagă varianta de design câștigătoare.
Multe instrumente vin cu setări avansate de orientare către utilizatori. Vă permit să alegeți care utilizatori vor vedea versiunea dvs. de testare. Puteți afișa varianta în testare numai vizitatorilor conectați la website.
Restrângeți accesul doar utilizatorilor care provin dintr-o anumită campanie.
Singurul lucru de reținut este să nu excludeți Google de la test. Nu restricționați accesul Googlebot de la versiunea de testare. Google poate considera că e o deghizare și vă va pedepsi pentru că ați încălcat regulile.
Efectuarea de teste în design cu URL-uri despărțite
Doriți să testați un design de pagină nou cu multe modificări? Manipularea DOM cu javascript nu este o opțiune. Prea mult javascript poate încetini în mod semnificativ website-ul dvs.
În plus, pur și simplu nu veți putea implementa nicio modificare radicală în acest fel. În schimb, va trebui să puneți versiunea reproiectată a paginii pe o adresă URL separată. Redirecționați acolo o parte dintre vizitatorii dvs.
Va trebui să luați în considerare câteva nuanțe de optimizare SEO.
- când redirecționați o parte a vizitatorilor către adresa URL de testare, utilizați 302 și nu 301. În acest fel, Google va înțelege că redirecționarea este temporară. Motorul de căutare va menține indexat URL-ul original;
- evitați penalitățile de conținut duplicat marcând versiunea originală a paginii ca fiind canonică. Folosiți eticheta rel=”canonical”. Unele companii SEO recomandă marcarea paginii de testare cu eticheta noindex. Pe de altă parte, Google descurajează această practică. Folosirea etichetelor rel=canonical ar trebui să ajute prevenirea „canibalizării” cuvintelor cheie.
Oricare ar fi varianta aleasă, asigurați-vă că rulați testarea doar atât timp cât este necesar. În caz contrar, Google vă va trata testarea prelungită ca o înșelătorie.
Un bun instrument de testare vă va spune cât timp ar trebui să dureze experimentul. Datele se bazează pe fluxul de trafic pe care îl aveți pe acel website. Vă permite să ajungeți la concluzii valide.
Așadar, după ce ați câștigat maratonul de testare, actualizați-vă website-ul în consecință. Eliminați elementele de testare sau adresele URL alternative.
Reînnoirea întregul website dintr-o dată
Testarea A/B este excelentă, deoarece permite luarea unor decizii de reproiectare bazate pe date. În unele cazuri, transformarea întregului website dintr-o dată poate fi o opțiune mai bună.
De exemplu, atunci când website-ul dvs. nu obține prea mult trafic. Va trebui să efectuați teste timp de luni de zile pentru a obține rezultate viabile. Sau atunci când website-ul dvs. pare cu adevărat învechit.
Nu are niciun sens să vă păstrați vechiul design ca opțiune de control. Sau atunci când website-ul dvs. nu răspunde și trebuie să utilizați diferite tehnologii de bază. Este importantă și compatibilitatea cu telefoanele mobile.
Doriți să oferiți întregului website un design nou, de lux, peste noapte? Iată ce trebuie să vă amintiți în termeni de optimizare SEO.
Reproiectați design-ul website-ului în culise
Punerea în aplicare a tuturor modificărilor direct pe website este o soluție de evitat. Nu doriți să periclitați nimic din experiența utilizatorului. Riscați să reduceți traficul de pe website-ul dvs.
Prin urmare, abordarea corectă ar fi să vă păstrați intactă versiunea originală a website-ului. Fiți la curent până când veți fi gata să prezentați versiunea reproiectată publicului larg.
Creați o copie exactă a website-ului prin punerea pe un subdomeniu dev. În acest fel, veți putea avea grijă de toate procesele de testare și dezvoltare într-un mediu optim.
Păstrați copia website-ului la îndemâna Google și la vederea utilizatorilor.
Cei care gestionează un website WordPress pot folosi la fel de bine soluțiile gata realizate. Pot instala un plugin de protecție prin parolă, care va face toată activitatea grea.
Analizați structura website-ului
După ce design-ul va fi finalizat, veți scoate versiunea dev de pe website și totul e gata. Dar, înainte de a face acest lucru, trebuie să vă asigurați de câteva amănunte. Observați dacă vechile și noile structuri ale website-ului sunt perfect în concordanță între ele.
Cu siguranță, păstrarea conținutului pe aceleași adrese URL este de preferat. Însă, în cursul reproiectării unui design, unele pagini trebuie eliminate. Altele vor funcționa mai bine dacă sunt consolidate.
Ștergerea paginilor și mutarea acestora către noi adrese URL
În mod firesc, eliminarea unor adrese URL sau mutarea paginilor către diferite adrese URL va afecta SEO. Dacă o pagină are o performanță deosebită, încercați să o păstrați.
Uneori mutarea unei pagini către o nouă adresă URL este o necesitate și este absolut în regulă. Trebuie să tratați astfel de cazuri cu precauție. Când ștergeți o adresă URL care primește nou echivalent, utilizați redirecționări 301. Acoperă următoarele situații:
- îndepărtarea unei pagini vechi și crearea uneia noi în același scop;
- mutarea paginilor într-o altă secțiune a website-ului, cu numele paginilor rămase neschimbate;
- ștergerea unui subdomeniu (de exemplu, blog sau subdomeniu de ajutor). Se păstrează toate materialele găzduite într-o altă secțiune a unui website.
Dacă nu configurați redirecționări 301, paginile vor returna mesajul de eroare 404. Pagina are un nivel ridicat, o mulțime de backlink-uri și primește mult trafic? De obicei este redirecționată către o adresă URL diferită.
Website-ul nu va pierde tot traficul pe care îl aduce pagina respectivă.
Cu toate acestea, poate doriți să păstrați pagina ștersă ca 404. Unele pagini ale website-ului dvs. nu vă servesc? Este posibil să doriți pur și simplu să scăpați de ele fără a crea conținut similar nou.
Se recomandă păstrarea paginii ca 404 în loc de redirecționare către pagina de pornire.
Toată configurarea de redirecționare ar trebui să fie efectuată în timp ce website-ul este în testare. Trebuie să luați la cunoștință fiecare pagină pe care o ștergeți. Redirecționați-o ori de câte ori este necesar.
După ce website-ul dvs. este împins de la dev la live, totul ar trebui să funcționeze fără probleme. Nu credem că vă doriți ca utilizatorii și Google să găsească pagini 404 pe website-ul dvs.
Localizarea paginilor redirecționate
Care este cel mai simplu mod de a localiza toate paginile care trebuie redirecționate? Accesați website-ul și exportați datele de scanare pentru analize suplimentare.
Ați restricționat accesul la subdomeniul dvs. dev. Majoritatea instrumentelor nu vor putea să vă acceseze website-ul. Un audit SEO vă poate ajuta în legătură cu această problemă.
Dacă totul este bine realizat, procesul de relocare a adreselor URL nu ar trebui să afecteze dramatic SEO. Va dura ceva timp pentru ca Google să înțeleagă că unele pagini au o „casă” nouă. Trebuie răbdare pentru ca acesta să înceapă să le claseze.
Modificarea legăturilor interne
Eliminarea unor pagini în cursul reproiectării va afecta legăturile interne. Așadar, după ce ați configurat redirecționările, remediați arhitectura de conectare internă.
Dacă o pagină a fost ștearsă definitiv, toate link-urile interne care indică aceasta ar trebui să fie eliminate. Pagina a fost redirecționată către noua adresă URL? Veți dori să actualizați toate link-urile îndreptate către aceasta.
Înlocuirea legăturilor interne cu un nou echivalent URL poate să nu pară o activitate importantă. Utilizatorii vor ajunge oricum la destinație, datorită redirecționărilor. Însă acestea se adaugă la încărcarea serverului și se pot pierde resurse pe parcurs.
Efectuarea tuturor ajustărilor necesare reprezintă un timp petrecut bine pentru design.
Trebuie să țineți cont și de legăturile de navigare din meniurile de antet și de subsol. Eliminarea unor elemente din meniuri și/sau adăugarea de noi secțiuni. Toate aceste modificări pot afecta echilibrul intern al legăturilor.
Un design simplu și direct se află în vârful tendințelor. Multe companii aleg să elimine meniul de top și navigarea în subsol în reproiectare. În același timp, pot fi adăugate pagini noi la navigarea în antet/subsol. În acest fel, pot fi și mai vizibile.
Mutarea unor secțiuni pentru noul design
Puteți muta secțiunile de „Asistență” și „Noutăți” în meniul din subsol. Iată de ce:
- îndepărtarea unui element din meniul antet îl face mai puțin vizibil. Trebuie să-l păstrați cel puțin în subsol. Oferiți utilizatorilor șansa de a accesa secțiunea de pe pagina de pornire;
- elementele din meniul antet cresc în „greutatea” mai mare a link-urilor. Toate paginile din website realizează legături către ele. Astfel, paginile dvs. cele mai importante ar trebui să facă parte din meniul antetului;
- când eliminați elemente din antet acestea trebuie să fie „atașate” la structura de legătură a website-ului. Fie prin plasarea în subsol, fie prin conectarea paginii prin link-uri contextuale. Ce se întâmplă dacă paginile web nu au legături interne îndreptate către ele? Este mai dificil pentru Google să le găsească și să le redirecționeze. Pagina va rămâne în indexul Google, amintindu-și că o astfel de pagină există. Aceasta va fi observată mai rar în comparație cu alte pagini ale website-ului;
- asigurați-vă că actualizați sitemap-ul XML, dacă nu este actualizat automat. Va ajuta Google să indexeze mai repede paginile nou adăugate pe parcursul reproiectării.
Revizuirea schema markup
Schema markup este un vocabular semantic adăugat codului HTML al unui website. Ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine conținutul paginilor web.
Dacă utilizați schema markup pe website-urile dvs., asigurați-vă că îl puteți revizui. Mai ales dacă ați modificat manual codul pentru a introduce elemente noi de design.
În acest caz, unele elemente pot fi eliminate în mod accidental. În plus, dacă adăugați elemente noi la pagini, trebuie să le marcați și cu etichete relevante.
Puteți utiliza instrumentul de testare a datelor structurate pentru a verifica dacă totul este în regulă. Pentru a testa noi șabloane de schema trebuie să lipiți codul în fila Cod fragment.
Pentru paginile vechi care au fost „renovate”, va trebui să așteptați până când website-ul va fi activ. Instrumentul nu va putea accesa website-ul dvs. dev. Rezervați ceva timp pentru a testa adresele URL și pentru a remedia toate erorile.
Website-ul dvs. este prea mare pentru a verifica manual fiecare adresă URL? Va trebui să așteptați puțin pentru ca Google să ia la cunoștință toate modificările. Mai apoi, verificați raportul schema markup din Google Search Console.
Conținutul este întotdeauna afectat în design
Șansele ca un conținut să rămână neschimbat după reproiectare vor fi extrem de scăzute. Paginile de pornire și de destinație capătă un aspect nou. Se poate dovedi că vechiul conținut nu se potrivește cu adevărat noului cadru.
Poate că vechiul conținut merge destul de bine cu noul design. Însă, este greu să rezistați tentației de a-l îmbunătăți, odată cu partea vizuală. Singura problemă cu un astfel de efort pentru perfecțiune este că Google poate nu e încântat.
Mai mult decât atât, utilizatorilor ar putea să nu le placă.
Pentru a evita eventuale situații neplăcute, odată ce reproiectarea este gata, urmați câteva reguli simple:
Numărați-vă cuvintele
Evitați să eliminați o mie de cuvinte dintr-o pagină de destinație și să le înlocuiți cu câteva fraze. Un model minimalist poate arăta bine, dar Google adoră paginile cu multe cuvinte.
O astfel de mutare către blocuri de text mai laconice este absolut necesară? Încercați să păstrați cel puțin cât mai multe elemente din versiunile originale ale paginii.
Pagina dvs. de origine prezintă servicii SEO pe care le oferiți? Păstrați cel puțin câteva mențiuni despre acestea. Înlocuiți descrierile complete ale funcțiilor cu un bloc mic. Acesta poate conține descrieri scurte ale soluțiilor oferite.
Pot fi însoțite de link-uri către paginile de destinație corespunzătoare.
Obțineți feedback de la promotorii dvs.
În mod ideal, doriți să modificați paginile de destinație una câte una, A/B testând diferite mesaje. În acest fel, poate unele modificări implementate nu rezonează cu utilizatorii.
Veți pierde doar potențialul generat de o anumită pagină de destinație. Puteți decide să puneți toate paginile de destinație într-un singur coș. Inițiați o reproiectare masivă a întregii structuri. În acest caz, puteți ajunge la un CTR cu adevărat scăzut, dacă lucrurile nu merg bine.
Pentru a atenua ușor acest risc, puteți solicita promotorilor să vă testeze website-ul reproiectat. Angajarea a aproximativ zece clienți fideli va fi suficientă. Aceștia pot observa toate imperfecțiunile noului dvs. website dar și cele legate de conținut.
Clienții vă vor anunța dacă unele mesaje strălucitoare nu sunt deloc convingătoare. În cazurile cele mai nefavorabile, noul design îi pot face să apese butonul „închide fila”.
Copiați și păstrați textele vechi în noul design
În ciuda tuturor precauțiilor, website-ul reproiectat începe să piardă clasament și CTR. Ați configurat în mod corespunzător partea tehnică? În acest caz, noul conținut sau noul design în sine ar putea fi de vină.
Pentru a fi pregătiți pentru un astfel de scenariu, copiați și păstrați textele originale. Încercați să înlocuiți textele noi cu echivalente vechi și vedeți ce se întâmplă.
Vreți să ieșiți din dizgrația Google și a utilizatorilor? Uitați de modificarea tuturor paginilor de destinație, dintr-o dată. În schimb, încercați să implementați modificări progresive. Vedeți ce se potrivește pentru utilizatorii dvs.
Concluzie
Reproiectarea website-ului este un proces complex ce transformă atât exteriorul cât și interiorul. Un website poate obține un nou logo, meniuri actualizate și un aspect diferit al paginilor. Toate aceste modificări afectează UX și, prin urmare, și optimizarea SEO.
Conținutul poate fi ușor modificat sau înlocuit complet cu noua copie. Poate avea un impact SEO și mai mare. În cele din urmă, unele pagini pot fi șterse sau mutate pe URL-uri diferite. Vor avea consecințe drastice pentru SEO dacă nu sunt tratate corect.
În plus, SEO-ul website-ului poate suferi chiar înainte de finalizarea reproiectării. Se poate întâmpla în cazul în care dezvoltatorii nu reușesc să configureze corect procesul de testare.
Sunt atâtea lucruri care pot merge greșit în cursul reproiectării. Un specialist SEO ar trebui să lucreze îndeaproape cu un designer UX și un dezvoltator. În acest mod se pot preveni eventualele probleme.
La urma urmei, este posibil să obțineți o reproiectare fără șocuri. E nevoie doar de cunoștințe și vigilență din partea persoanelor implicate în proces.